zaterdag 29 november 2014

Polswarmers gratis patroon (free pattern)

 

 
Gisteravond heb ik lekkere warme polswarmers gehaakt. Ik had nog een restje acryl en moest het gewoon even uitproberen.
Ik zal uitleggen hoe ik ze heb gemaakt...
 
Mijn polswarmers zijn gehaakt met Royal acryl van de zeeman.
 Ik heb 18 lossen opgezet met haaknaald 7. De rest is gehaakt met haaknaald 6.
 Sluit de ring van 18 lossen en haak 3 lossen (=1ste st) en daarna in elke losse 1 stokje (=18st). Sluit de toer met een hv in de 3e losse.
 
 
Dan begin je met het patroon.
Start weer met 3 lossen en haak nog een stokje in dezelfde steek. *1 overslaan, 2 stokjes in dezelfde steek*. Insteken tussen de stokjes. Herhaal ** 8x (=18 st). Sluit elke toer met een hv.
Dit herhaal je t/m toer 6.
 
Toer 7 gaan we het gat voor de duim maken. Voor de duidelijkheid heb ik een schema getekend. Dit is het stukje rondom het duim gat.
We maken vanaf het begin 3 clusters van 2 stokjes, dan 6 lossen en weer 2 stokjes in de volgende cluster van 2. Hier tussen moet je 1 cluster overslaan. Zie schema.
 
 
Dan haak je de toer zoals normaal af.
In toer 8 haak je 4 stokjes op de lossen boog. (totaal 20 st)
Toer 9 kan als normaal worden gehaakt.
 
Bij toer 10 gaan we minderen voor de pols. Zie schema. Je komt dan weer uit op 18 steken.
Daarna haak je hem zo lang als je wilt. Ik ben doorgegaan t/m 16 en heb daarna nog een toer stokjes gehaakt.
 
 
 
Dan heb ik rondom het duimgat nog twee toeren stokjes gehaakt (12 steken).
 
 
En klaar is hij! Nu nog een tweede exemplaar haken en dan lekker aantrekken.
Heerlijk om mee te haken of achter de computer te zitten.
 
Mocht er iets onduidelijk zijn of niet kloppen aan dit patroon hoor ik het graag!
 
 
 
Veel haakplezier!
 
Liefs Francis
 
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Leuke polswarmers, bedankt voor het patroon! Morgen deel ik een link naar je patroon op haakinformatie.nl
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gevonden wat ik zocht, erg bedankt voor het delen, ik ga meteen aan de slag !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk..ik ben er net aan begonnen als ze klaar zijn deel ik een link op Instagram..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt! Blij mee. Duidelijke beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt! Blij mee. Duidelijke beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat betekent dat sterretje? Daar liep ik vast. Heb het een paar keer weer uit elkaar gehaald en kwam zo niet verder. Ook ben ik niet ervaren in het lezen van patronen, hoe leer ik mezelf dat aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ** Betekent het stukje wat ik daartussen beschreven heb herhalen. Veel doen dan leer je vanzelf! :) Succes!

      Verwijderen
  7. Ga ik proberen te maken! Ben geen ster in haken, maar dit klinkt niet erg moeilijk! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Francis zo heerlijk om doen. Echt bedankt, nu nog de tweede en ik kan de koude aan💞😍. Lieve groetjes van Mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor het berichtje!

Groetjes,
Francis